مجله کاملترین

نوشیدنی های سرد و گرم در کافه

نوشیدنی

کافه‌گردی در سال‌های اخیر جزء یکی از تفریحات محبوب در بین مردم می باشد. در گذشته نوشیدنی مورد علاقه بیشتر افراد چای بود و ان ها بیشتر وقت خود را در قهوه‌خانه و چایخانه‌های سنتی می‌گذراندند.
امروزه مردم تمایل بیشتری به نوشیدن انواع قهوه دارند. چند سالی است که کافه‌های زیبا با ارائه نوشیدنی‌های باکیفیت در شهرهای مختلف میزبان علاقمندان هستند.
ما در این مقاله قصد داریم انواع نوشیدنی‌های سرد و گرم کافی‌شاپ را به شما معرفی کنیم.

انواع نوشیدنی های گرم کافی شاپ

اسپرسو ساده و غلیظ

نوعی قهوه غلیظ است که برای تهیه آن، با استفاده از دستگاه مخصوص، آب با دمای جوش را از میان دانه‌های ریز قهوه عبور می‌دهند و عصاره آن را به‌عنوان قهوه اسپرسو سرو می‌کنند.
پایه اصلی اکثر قهوه‌های ترکیبی با خامه و شیر، اسپرسو است. کیفیت این قهوه به دانه‌های استفاده شده و نوع دستگاه بستگی دارد. بر اثر فشار بخار آب دستگاه، مقداری کف بر روی قهوه اسپرسو موجود در کافی‌شاپ‌ها به‌وجود می‌آید. شما با استفاده از ظرف کوچکی به نام موکاپات نیز می‌توانید در خانه اسپرسو درست کنید.

 

 

 

قهوه فرانسوی

قهوه اصیل فرانسوی طرفداران خودش را دارد. این قهوه نسبتا تلخ می باشد و برای کسانی‌که کافئین زیادی نیاز دارند، بهترین انتخاب است.

کاپوچینو

کاپوچینو قهوه اصیل ایتالیایی است و برای تهیه آن از نصف اسپرسو به‌ همراه نصف فنجان شیر فوم‌دار استفاده می‌شود. نسبت شیر و قهوه برابر است. ابتدا شیر فوم‌دار را در فنجان می‌ریزند، سپس اسپرسو را به ‌آرامی به آن اضافه می‌کنند تا فوم شیر از بین نرود.
برخی آن را با خامه تزئین می‌کنند. این قهوه را با شکر شیرین می‌کنند، به‌همین دلیل برای کسانی که از طعم تلخ قهوه خوششان نمی‌آید، دلپذیر است.

قهوه ساز بیالتی مدل اورزو اکسپرس Orzo Express

۱,۳۸۰,۰۰۰ تومان۱,۷۵۰,۰۰۰ تومان

نام محصول: موکاپات بیالتی مدل اورزو اکسپرس Orzo Express 

گنجایش:۲ فنجان اسپرسو و  ۴ فنجان اسپرسو

رنگ: زرد 

جنس بدنه: آلومینیوم

کشور سازنده: ایتالیا

قهوه ساز بیالتی مدل بریکا Brikka

۲,۴۲۰,۰۰۰ تومان۲,۷۵۰,۰۰۰ تومان

نام محصول:قهوه ساز بیالتی مدل بریکا

گنجایش: ۲کاپ اسپرسو، ۴ کاپ اسپرسو

رنگ: آلومینیوم براق و پایه مشکی

جنس بدنه: آلومینیوم

دارای سوپاپ جهت فوم گیری قهوه

کشور سازنده: ایتالیا

توجه: بریکا ۲ کاپ مدل سال ۲۰۲۰ می باشد و سوپاپ آن نسبت به مدل های قبل و مدل ۴ کاپ متفاوت می باشد.

قهوه ساز بیالتی مدل رین بو Rainbow آبی تیره

۱,۲۵۰,۰۰۰ تومان۱,۸۵۰,۰۰۰ تومان

نام محصول:موکاپات بیالتی مدل رین بو Rainbow

گنجایش:۱ فنجان اسپرسو،۳ فنجان اسپرسو،۶ فنجان اسپرسو

رنگ:آبی تیره 

جنس بدنه: آلومینیوم

کشور سازنده: ایتالیا

قهوه ساز بیالتی مدل فیامتا Fiametta قرمز

۱,۲۵۰,۰۰۰ تومان۱,۸۵۰,۰۰۰ تومان

نام محصول:موکاپات بیالتی مدل فیامتا Fiametta

گنجایش: ۱ کاپ اسپرسو، ۳کاپ اسپرسو، ۶ کاپ اسپرسو

رنگ: قرمز

جنس بدنه آلومینیوم

کشور سازنده: ایتالیا

قهوه لاته

لاته نیز یک قهوه اصیل ایتالیایی است. مواد تشکیل دهنده آن به کاپوچینو شبیه می باشد. تفاوت آنها در نسبت مقدار شیر و اسپرسو است. لاته کمترین مقدار اسپرسو را دارد و بسیار سبک است.
معمولا در وعده صبحانه به همراه یک کیک می‌تواند انتخاب هیجان‌انگیزی باشد. دو سوم یک فنجان را با شیر فوم‌دار (کف شیر) پر کنید. سپس یک سوم فنجان اسپرسو غلیظ را به‌آرامی اضافه کنید تا کف فراوان شیر از بین نرود.

قهوه موکا

موکا هم یک نوشیدنی ایتالیایی است که بر پایه قهوه اسپرسو است و در مقایسه با سایر قهوه‌ها شیرین‌تر است. برای کسانی که عاشق شکلات هستند، قهوه موکا گزینه مناسبی است.
موکا ترکیبی از اسپرسو، شکلات داغ و شیر است. این نوع قهوه معمولا در ماگ یا لیوا‌ن‌های بزرگ سرو می‌شوند. نصف فنجان اسپرسو، نصف فنجان شیر و نصف فنجان شکلات داغ در ترکیب این قهوه استفاده می‌شود. قهوه موکا را معمولا با خامه و پودر کاکائو تزئین می‌کنند.

قهوه آمریکانو

این نوع قهوه آمریکایی از ترکیب نصف فنجان اسپرسو و آب جوش به‌دست می‌آید. در مقایسه با سایر قهوه‌ها رقیق‌تر است، اما کافئین بیشتری دارد و کمی تلخ است.
در قهوه آمریکانو از دانه‌های قهوه با رُست تیره استفاده می‌شود.

ماکیاتو

این نوع قهوه نیز ایتالیایی است و ظاهر جذابی دارد. ماکیاتو به معنای طرح‌دار است. در ترکیب این قهوه از اسپرسو غلیظ به همراه شیر فوم‌دار استفاده می‌کنند.
ابتدا شیر را در فنجان‌های بلندی می‌ریزند و سپس با قهوه بر روی آن طرح ایجاد می‌کنند. لاته ماکیاتو نوع دیگری از قهوه است که ممکن است در منو کافی‌شاپ ببینید.
این قهوه از ترکیب روش تهیه لاته و ماکیاتو درست می‌شود و علاقمندان زیادی دارد.

شکلات داغ Hot Chocolate

در اکثر منوی کافی‌شاپ‌ها، هات چاکلت یا همان شکلات داغ دیده می‌شود. یک نوشیدنی جذاب که در یک بعدازظهر سرد و پاییزی شما را گرم و پر‌انرژی می‌کند.
در تهیه این نوشیدنی از شیر و شکلات استفاده می‌کنند.

در فصل تابستان معمولا کافه‌های شهر میزبان میهمانی‌ها و دورهمی‌های خودمانی هستند. بسیاری از افراد تمایل دارند در فصل گرم بستنی مخصوص کافی‌شاپ یا انواع نوشیدنی سرد را امتحان کنند. منوی نوشیدنی‌های سرد تنوع زیادی دارد که در ادامه به برخی از آن ها اشاره شده است.

انواع نوشیدنی های سرد کافی شاپ

انواع قهوه های سرد کافی شاپ

علاقمندان قهوه در فصول گرم، آن را به‌صورت سرد نیز می‌نوشند. آب سرد طعم قهوه را حفظ می‌کند و عطر بیشتری دارد. قهوه در ترکیب انواع میلک شیک‌ و اسموتی نیز استفاده می‌شود. در ادامه به محبوب‌ترین قهوه‌های سرد اشاره خواهیم داشت.

 

 

کلد برو قهوه دمی و سرد

این نوع قهوه را با آب سرد درست می‌کنند و حدود ۲۴ ساعت آن را در آب سرد نگه می‌دارند تا به‌خوبی دم بکشد.
قهوه‌ای که با آب داغ دم می‌کشد بعد از سرد شدن، ممکن است طعم تند یا ترشی بگیرید، اما کلد برو از ابتدا با آب سرد دم کشیده و طعم آن تغییر نمی‌کند.

آیس لاته

ترکیبات اصلی آیس لاته با لاته گرم یکسان است. استفاده از یخ در این ترکیب طعم جدیدی ایجاد می‌کند. در تهیه آیس لاته از شیر جوشیده و فوم‌دار استفاده می‌شود، اما فوم آن در ترکیب با یخ از بین می‌رود.
برای تهیه آن در یک لیوان بلند، نصف فنجان اسپرسو غلیظ را با شیر جوشیده و سرد ترکیب کنید و موقع سرو مقداری یخ به آن اضافه کنید.

آفوگاتو

این نوشیدنی در‌ واقع نوعی دسر است. آفوگاتو را برای اولین بار از ترکیب اسپرسو و بستنی وانیلی در ایتالیا تهیه کردند. بعد از آن در بسیاری از کشورها مورد استقبال قرار گرفت.
در روزهای گرم تابستان، نصف فنجان اسپرسو غلیظ را با یک یا دو اسکوپ بستنی وانیلی ترکیب کنید و از طعم جادویی آن لذت ببرید.

فراپه

فراپه برای اولین بار در یونان تهیه شده ‌است. این نوشیدنی در‌ واقع نوعی شیک است. برای تهیه آن می‌توانید پودر قهوه فوری یا نسکافه را به همراه شکر و کمی آب در یک لیوان بلند بریزید.
این ترکیب را به‌خوبی هم بزنید، سپس به آن شیر سرد یا آب و مقداری یخ اضافه کنید. برای تزئین از خامه‌ی هم‌زده استفاده کنید. معمولا برای نوشیدن فراپه یک نی داخل آن قرار می‌دهند.

موهیتو

موهیتو نوشیدنی سنتی کوبا است. در فصل تابستان پرطرفدار است و در کنار وعده‌های غذایی نیز سرو می‌شود.
موهیتو از ترکیب آب گازدار، یخ، برگ نعنا و شکر تهیه می‌شود. به این ترکیبات می‌توانید میوه‌های مختلف نیز اضافه کنید. محبوب‌ترین انواع موهیتو لیمو و نعنا، موهیتو هندوانه و موهیتو توت فرنگی است.

دتاکس واتر

احتمالا در منوی کافی‌شاپ به دتاکس واتر برخورد کرده‌اید. این نوشیدنی خنک در واقع آب سالم است که با تکه‌های میوه طعم دار شده‌ است. کسانی که طعم آب را دوست ندارند با طعم میوه می‌توانند این نوشیدنی را در کنار غذا بنوشند.
برخی کافی‌شاپ‌ها دتاکس واتر را با آب معدنی گازدار و تکه‌های یخ نیز سرو‌ می‌کنند.

آیس تی ice tea

شاید نوشیدن چای سرد برای شما عجیب باشد، اما یکی از نوشیدنی‌های محبوب در شرق آسیا است.
آیس تی را در کافی‌شاپ‌ها در طعم‌های مختلف لیمویی، نعنایی، دارچینی یا توت فرنگی سرو می‌کنند.
برای تهیه آن کافیست یک چای کیسه‌ای را درون یک فنجان آب ‌جوش دم کنید و اجازه دهید کاملا سرد شود. چای سرد را با میوه مورد‌علاقه خود طعم‌دار و به آن یخ اضافه کنید.

سخن پایانی

در این مقاله سعی داشتیم شما را با رایج‌ترین نوشیدنی‌های سرد و گرم کافی‌شاپ‌ها آشنا کنیم. این آشنایی به شما کمک می‌کند تا  نوشیدنی متناسب با سلیقه خود را انتخاب کنید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید