قهوه, مجله کاملترین

گذشته، حال و آینده در ته فنجان؛ فال قهوه

مقدمه

از ابتدای بشریت، انسان به دنبال دانستن درباره ی آینده و کنترل اتفاقات بوده است. با گذشت زمان انسان از هر چیزی برای  پیش بینی آینده بهره می برد، مانند نگاه کردن به ستاره ها ، خاکستر هنگام خاموش شدن آتش ، الگو و اشکال باقی مانده یک نوشیدنی در ته یک فنجان و غیره.

واژه شناسی فال قهوه

خواندن باقی مانده های یک نوشیدنی در ته فنجان به عنوان تاسئوگرافی  Tasseography ، Tasseology و همچنین Tasseomancy شناخته می شود. این نام از واژه عربی طاسه (کاسه) آمده است. تاسئوگرافی برای هر نوع نوشیدنی مثل چای، قهوه و حتی شراب که در فنجان نوشیده شود به کار میرود. هرچند، برای قهوه خاصاً از «فال قهوه» استفاده میشود.

تاریخچه فال قهوه

ریشه فال قهوه از هنر فال برگ چای در چین باستان ناشی میشود.  گفته میشود راهبان چینی ترک ها و طرح های ایجاد شده در داخل ناقوس های معابد را تجزیه و تحلیل میکردند و آنها را به آینده مرتبط میدانستند. پس از کشف چای در ۲۷۳۷ سال قبل از میلاد، این کار با ته مانده چای در ظرف های زنگوله شکل انجام میدادند.

فال چای، سنتی است که احتمالا پس از کشف چای شکل گرفت. هنگامی که از فنجان چای خود لذت می برید به ضمیر ناخودآگاه شما تلنگری وارد میشود و اجازه میدهد که برگ های باقی مانده در ته فنجان داستانی از زندگی گذشته و حال و آینده شما را نشان دهد.

 

بعد ها، اعراب برای اولین بار دانه های قهوه را در حدود ۶۰۰ سال بعد از میلاد کشف کردند و برای چند صد سال انحصار در تولید و نوشیدن قهوه را داشتند. قهوه راه خود را باز کرد و در اواخر قرن هجدهم در اروپای غربی و قاره آمریکا به عنوان نوشیدنی مورد استفاده قرار گرفت.طبق گفته ها هنر فال قهوه از عربستان و پرشیا آغاز شد و در ارمنستان پیشرفت کرد.

در ارمنستان، تاسئوگرافی قهوه هنری است که بخشی از فرهنگ و سنت است ، و از نسلی به نسل دیگر منتقل شده است ، به همین دلیل هیچ اسنادی در مورد روش ها یا ریشه های دقیق این عمل وجود ندارد.

نحوه گرفتن فال قهوه

برای گرفتن فال قهوه، قهوه ترک آسیاب شده بیش از هر نوع قهوه دیگر مورد استفاده قرار میگیرد. طبق سنت، قهوه در دستگاه قهوه ساز Cezved ibrik تهیه می شود. سپس باید فنجان را در دو دست نگه دارید و  قهوه را به آرامی بنوشید . باید روی زندگی خود و تردیدهایی که می خواهید روشن شوند ، تمرکز کنید. به محض نوشیدن قهوه ، فنجان را روی نعلبکی برگردانید. به این ترتیب الگوهایی در ته فنجان شکل میگیرند که توسط فالگیر مطالعه و تعبیر میشوند.

قهوه اسپرسو پروپل – فورته Forte

۳۱۵,۰۰۰ تومان
قهوه اسپرسو پروپل فورته نوع دانه: ۲۰% عربیکا – ۸۰% روبوستا ، خاستگاه: آمریکای مرکزی و کشورهای جنوب شرقی آسیا طعم: ملایم همراه با عطری شکلاتی و فندق گونه اسیدیته: ملایم وزن: ۱ کیلوگرم جهت دریافت مشاوره و اطلاعات بیشتر با مجموعه کاملترین تماس بگیرید  

قهوه اسپرسو پروپل- پاریPari

۳۷۲,۰۰۰ تومان
نام: قهوه اسپرسو پروپل پاری نوع دانه: ۵۰% عربیکا – ۵۰% روبوستا خاستگاه: آمریکای مرکزی و کشورهای جنوب شرقی آسیا طعم: طعم ملایم و عطری شکلاتی و فندق گونه اسیدیته: ملایم وزن: ۱ کیلوگرم جهت دریافت مشاوره و اطلاعات بیشتر با مجموعه کاملترین تماس بگیرید  

قهوه اسیاب شده بیالتی – میلانو

۲۵۰,۰۰۰ تومان

نام: قهوه اسیاب شده بیالتی - میلانو نوع دانه: ۱۰۰٪ عربیکا محصول کشور: ایتالیا

مناسب برای تمام روش های دم آوری و قهوه جوش های موکاپات رست: دارک

نوع بسته بندی: قوطی فلزی

وزن: ۲۵۰ گرم

قهوه دان بیالتی – میلانو

۳۷۰,۰۰۰ تومان

نام: قهوه دان بیالتی - میلانو نوع دانه: ۱۰۰٪ عربیکا محصول کشور: ایتالیا

مناسب برای تمام روش های دم آوری رست: دارک

نوع بسته بندی: پک آلومینیومی

وزن: ۵۰۰ گرم

منبع

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید