قهوه, مجله کاملترین

نوشیدن قهوه و کاهش خطر ابتلا به کرونا

اگر از علاقه مندان قهوه هستید دانشمندان برای شما خبر خوبی دارند! تحقیقات جدید نشان میدهد که نوشیدن روزانه حداقل یک فنجان قهوه میتواند احتمال خطر ابتلا به کرونا را کاهش دهد.

مطالعه ای که توسط پژوهشگران دانشگاه نورث وسترن (Northwestern University) آمریکا صورت گرفته نشان میدهد، افرادی که روزانه یک یا چند فنجان قهوه می نوشند، در مقایسه با افرادی که به هیچ وجه قهوه مصرف نمی کنند، تقریباً ۱۰ درصد کمتر احتمال ابتلا به ویروس کشنده کووید – ۱۹ را دارند. قهوه حاوی ترکیبات آنتی‌اکسیدان است و خواص ضدالتهاب آن شناخته ‌شده است. در این مطالعه گفته شده «مصرف قهوه همچنین ریسک  ذات الریه در افراد مسن را کاهش میدهد. به طور کلی، اثر محافظتی ایمنی قهوه در برابر Covid-19 قابل قبول است و شایسته بررسی بیشتر می باشد.»

نتایج پس از تجزیه و تحلیل سوابق ۴۰،۰۰۰ بزرگسال انگلیسی در   «Biobank»  بانک اطلاعت پزشکی بریتانیا اعلام شد. دانشمندان ارتباط بین عوامل رژیم غذایی مانند مصرف روزانه قهوه ،ماهی روغنی،گوشت فرآوری شده ، سبزیجات سبز ، میوه های تازه ، گوشت قرمز و کووید را مطالعه کردند و دریافتند که مصرف کمتر گوشت فرآوری شده و سبزیجات بیشتر می تواند احتمال ابتلا به COVID-19 را کاهش دهد. دانشمندان نشان دادند که مصرف سبزیجات (به جز سیب زمینی) می تواند به کاهش خطر ابتلا کمک کند.

سخن پایانی

محققان همچنین گفتند: نتایج ما این فرضیه را تایید می کند که عوامل تغذیه ای ممکن است جنبه های متفاوتی از سیستم ایمنی بدن  و در نتیجه ابتلا به کووید – ۱۹ را تحت تأثیر قرار دهد. بنابراین تشویق به رعایت برخی از رفتارهای تغذیه ای به عنوان مثال: افزایش مصرف سبزیجات و کاهش مصرف گوشت فرآوری شده میتواند به راهکار های حفاظتی در مقابل ویروس کرونا  اضافه شود .

منبع

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید